19

آموزش کاهش مصرف قند،نمک و چربی کلاس آموزشی و برنامه تن سنجی کارکنان

آموزش کاهش مصرف قند،نمک و چربی کلاس آموزشی و برنامه تن سنجی کارکنان

وقتي تحرک کافي نداريم و نمي توانيم ميزکار خود را رها کنيم بايد براي حفظ سلامتي خود راه‌هاي ديگري پيدا کنيم که يکي از اين راه‌ها تغذيه مناسب است.

بارها و بارها شنيده‌ايم که پشت ميز نشيني به مدت طولاني براي سلامتي مضر است که متاسفانه هيچ جايگزيني براي اين موضوع نمي‌توان يافت.در همین راستا به منظور افزایش سطح آگاهی سلامت کارکنان شهرستان در ایام بسیج ملی آموزش کاهش مصرف قند،نمک و چربی کلاس آموزشی و برنامه تن سنجی همراه با اندازه گیری فشار خون و قند خون  کارکنان فرمانداری و آموزش و پرورش شهرستان ملکشاهی با مشارکت جمعیت هلال احمر  و واحد بیماریهای شبکه بهداشت شهرستان  انجام گرفت.

هدی طاووس نژاد کارشناس تغذیه شهرستان ملکشاهی در این خصوص اظهار داشت به تبع وضعیت شغلی و جابجا شدن وعده های غذایی به منظور حفظ سلامت کارمندان بهتر است مصرف مواد زیر در طول زمان  حضور در محل کار  مد نظر گرفته شوند. 

گردو: تحقيقات نشان مي‌دهد گردو داراي آنتي اکسيدان فراوانی  است. برای کاهش چربي(بویژهLDL-c) و پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي مفيد هستند. گردو مي‌تواند فعاليت‌هاي شناختي و حرکتي در مبتلايان به آلزايمر را بهبود بخشد. متخصصان مصرف 7 عدد گردو را در روز توصيه مي‌کنند.

چاي سبز: «پلي فنل» يکي از مواد اصلي موجود در چاي سبز است که براي ترميم DNA آسيب ديده بسيار مفيد است و همچنين محرک سيستم ايمني بدن است. از خواص ديگر چاي سبز کاهش خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان پوست و پروستات است.

شکلات تلخ: داراي آنتي اکسيدان قوي پلي فنل است که مي‌تواند با عوامل خطر بيماري‌هاي قلبي مانند کلسترول و لخته شدن خون مبارزه کند. مطالعات نشان مي‌دهد که مصرف مقدار کمي شکلات تلخ در روز فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا را کاهش مي‌دهد. کافئين هم که از ديگر مواد موثر در شکلات تلخ است كه براي حفظ شادابي و افزايش تمرکز موثر است.

ميوه ه و سبزیجات: ميوه‌ها نه تنها از گرسنگي کاذب جلوگيري مي‌كنند بلکه با مواد مغذي خود، مي‌توانند انرژي لازم در طول روز را فراهم کنند. از ميان این گروه مي‌توان سيب، پرتقال، انبه و موز،گوجه،خیار و هویج را انتخاب کرد که بهتر است هر روز و با نظم مشخص از آن‌ها استفاده شود.

این کارشناس تغذیه هم چنین اظهار داشت: کارمندان باید این نکته را مد نظر داشته باشند که ضمن رعایت اصول صحیح تغذیه بطور ویژه مصرف مواد غذایی حاوی میزان زیاد قند،نمک و چربی را کاهش دهند و مصرف میزان کافی مایعات بخصوص آب در طول ساعات کاری فراموش نشود. 

لینک خبر

تعداد امتیازات: (0) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (26)
کد خبر: 12237
  • آموزش کاهش مصرف قند،نمک و چربی کلاس آموزشی و برنامه تن سنجی کارکنان
جستجو